کاهش اضطراب و تاثیر مستقیم تکنیک ۴۷۸ بر آن

اضطراب اجتماعی
اضطراب اجتماعی یا فوبیای اجتماعی چیست ؟
۱۳۹۶/۰۶/۰۵
اختلال اضطراب فراگیر
اختلال اضطراب فراگیر و تاثیر آن بر ترس از آینده
۱۳۹۶/۰۶/۰۵

کاهش اضطراب و تاثیر مستقیم تکنیک ۴۷۸ بر آن

کاهش اضطراب

وضعیت بدن شما در حالت اضطراب :

اگر با تاثییرات مخرب اضطراب بر سلامتی آشنا شوید ، آنگاه برای کاهش اضطراب خود بیشتر تلاش می کنید .

افراد مضطرب ، همگی ، با تاثیرات منفی که اضطراب بر بدن می تواند داشته باشد ، آشنا هستند . با وجودی که ممکن است دچار ( اختلال اضطراب ) که نوعی بیماری است ،نباشند ولی نگرانی و استرس مزمن چیزی است که همه ی ما آن را به نوعی تجربه کرده ایم و می تواند عوارضی جدی برای سلامتی ما داشته باشد .

هرگاه برای مدتی با نگرانی و اضطراب درگیر هستید ، بدانید ممکن است عواقب نا خوشایندی در انتظار سلامتی شما باشد .

کاهش اضطراب

برخی از عوارض طولانی مدت اضطراب را بشناسیم :

در قلب : مشکلات قلبی – عروقی

در ریه ها : تضعیف عملکرد سیستم تنفسی،

در مغز : فعالیت بیش از حد سیستم عصبی ، ایجاد مشکل در به خواب رفتن و تغییراتی در مغز

در سیستم ایمنی : تضعیف سیستم ایمنی

در دستگاه گوارش : مستعد شدن مخاط دستگاه گوارش برای زخم های گوارشی ، ایجتد مشکلاتی در هضم غذا و تغییراتی در فرایند متابولیسم

  تکنیک ۴۷۸ و کاهش اضطراب :

کاهش اضطراب

این تکنیک که توسط دکتر ویل از دانش آموختگان دانشگاه هاروارد ابداع شده؛ در واقع یک تکنیک تنفسی برای کاهش اضطراب است به این معنی که شما یاد می گیرید که در مواقعی که تنش ندارید با تمرین مکرر آن، خود را برای کاهش اضطراب و پرخاشگری در مواقعی که تنش دارید آماده کنید.

روش اجرا بسیار ساده است؛ می بایست بر روی یک تخت و یا مبل راحتی دراز کشیده و در ابتدا به مدت ۴ ثانیه نفس را فرو دهید و سپس بمدت ۷ ثانیه نگه داشته و در نهایت بمدت ۸ ثانیه اجازه دهید که هوا از ریه هایتان خارج شده و این مراحل را بر ای کاهش اضطراب خود چندین بار تکرار نمایید.

این تمرین، به مرور تنش های عضلانی و اضطراب شما را برطرف کرده و سبب می گردد که در تنشهای بین فردی، کنترل بیشتری بر رفتار خود داشته باشید و کمتر عصبی شوید.همچنین سبب محافظت از حملات قلبی در شما میگردد.
اگر تنبلی نکنید و هر روز این تمرین را انجام دهید، تاثیرات معجزه آسای آنرا تضمین خواهیم کرد.

کلمات کلیدی این نوشته:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *